MODELLVASUTAM - TEREPASZTAL - TERV,KIDOLGOZÁS - ELEKTROMOS RÉSZEK


 

A terepasztal elektromos részei

 

A pálya (sínek) elektromos meghajtását két darab Roco 10764-es erösítö végzi, ebböl az egyik booster-ként viselkedik hála egy 4-eres telefonvezetéknek, aminek segítségével összeköthetö volt a két startszettböl származó erösítö. Így 2x2.5A (16V DCC) áll rendelkezésre a vonatok meghajtásához. Ez a teljesítmény kizárólag a vonatokhoz és kocsivilágításokhoz kell. Mivel egy erösítö kb. 5-7 mozdonyhoz elegendö teljesítményt nyújt, így ennek a kétszerese mindenképpen elég, még nagyszámú kocsi-világítás esetén is. A pálya értelemszerüen szét van bontva fizikailag két részre. Az egyiket az egyik erösítö, a másikat a másik hajtja meg. Egyetlen multimouse-ról vezérelhetö az egész pálya. Az átgördülés az elszigetelt pályatestek között simán müködik.

Minden más elektronikát külön transzformátorok müködtetnek. A világítás két darab Viessmann 5200-as 16V-os, 3.2A-es váltóáramú transzformátorral történik. Kb. a terepasztal felét az egyik, a másik felét a másik fedi le teljesítményben. Ezt mérem két 5A-es mérömüszerrel. A világítás zömét Faller épületvilágító tartók, izzók jelentik (50mA darabja). Pályaudvari és utcai világításként föleg Viessman kandeláberek, lámpák, reflektorok kerültek beépítésre. Van néhány LED-es világításom is, de összességében a hagyományos, sárga színü, izzós világítás szebb képet ad. Törekedtem arra, hogy ahová csak lehet, tegyek világítást, hogy az éjszakai asztal is attraktív látványt nyújtson.

A váltók és jelzök szintén külön transzformátorról müködnek, ezt a feladatot egy nagyméretü Trainmodules-gyártású 5A-es transzformátor végzi.