MODELLVASUTAM - TEREPASZTAL - KONCEPCIÓ


KONCEPCIÓ

TERV, KIVITELEZÉS

GALÉRIA

VIDEÓK


 

Koncepció az elején kevés volt. Közben alakult, alakul. Ez az elsö asztalom.

Az örökölt kalapsines készletet (kb. 150 sín, 12 váltó, kis gözös kezdökészlet, játék dieselmozdony, inkább odaadtam egy ismerösömnek. Újrakezdtem az egészet építeni. Mivel egy ismerösöm rábeszélt a Roco startszettre, abból lett végülis a terepasztal. Az, hogy ágyazatos sínt választottam nem volt rossz választás, de a mai eszemmel inkább Fleischmannt Profi sínrendszert választanék ha újrakezdeném.

A hely adott volt, hátsó nem használt szoba, egy csomó virággal teli. Családi kompromisszumok után, némi szakember segítséggel adódott a méret: 250x350 cm-es asztal, felhúzható a menyezetre.

Építési nagyságként a H0-ás "maradt", mert ebben a kategóriában található a legnagyobb választék és a terepasztal mérete is lehetövé tette, hogy ilyen nagyságban építkezzek.

Mivel ez az elsö asztalom, nem rögzítettem le semmit, csak amit nagyon muszáj. Részben azért, mert ha elrontok valamit könnyebb javítani, másrészt ha az egészet koncepcionálisan rontom el, minnél több dolgot tudjak újra felhasználni az új asztalomnál.

Mivel nagyon sok mindent szerettem volna megvalósítani az asztalon, így már az elején látszott, hogy a sínektöl, épületektöl, egyéb tereptárgyaktól nagyon sürü és zsúfolt lesz a terep. Bevállaltam azt a kompromisszumot, hogy minimális mértékben fogok tájat építeni és maximálisan a vasúti és az azt kiszolgáló infrastruktúrára helyezem a hangsúlyt.

A mozdonyok, kocsik a lehetöségek mértékében bövültek. Mint minden ez is fejlödési szakaszokon ment/megy át. Régebben ha megtetszett egy kocsi, vagy mozdony önmagában, akkor beszereztem. Ma már inkább az 1-2-3 korszakos jármüveket gyüjtöm. Német, osztrák és svájci társaságoktól. Törekszem arra, hogy adott mozdonyhoz mindig legyen megfelelö kocsikból álló vontatmány.

Az asztal jelenlegi formájában 3 szintes. Az alsó szint a német vasutat (síkság nagy forgalommal), a középsö szint az osztrák vasutat (dombos terület), a harmadik szint pedig a svájci vasutat jelenti (magashegyi vasút, viaduktokkal, hidakkal, hegyekkel, havas tájakkal).

A mozdonyok vezérlése digitális, minden mozdonyban dekóder van. A pálya egyéb elektronikái (váltók, jelzök) manuálisan müködnek.

Hogyan tovább? Elöször is rengeteg apró részlet vár még kidolgozásra, ami böven ad még munkát...

 

t